Wirtualna Polska: wpływy 20 proc. w górę
Wirtualna Polska Holding wydał 400 mln złotych na przejęcie konkurentów Nocowanie.pl z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, rozbudowując ofertę do 100 tys. kwater turystycznych.
Wyniki finansowe Wirtualnej Polski Holding S.A. od początku 2022 roku rosną powyżej średniej rynkowej, w każdym z obszarów działalności spółki. Zarówno w obszarze mediów, jak i turystyki czy usług finansowych oraz sprzedaży samochodów Wirtualna Polska notuje wyraźne wzrosty sprzedaży.
Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv po trzech kwartałach 2022 roku wyniosły 750,6 mln złotych, a skorygowany zysk EBITDA to 261,2 mln zł, co oznacza wzrost o 23%.
W trzecim kwartale zysk EBITDA wzrósł o 30% do kwoty 95,8 mln zł. Z kolei zysk netto za trzeci kwartał 2022 roku to 50,7 mln złotych.
Skorygowany zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w trzecim kwartale 2022 roku wyniósł prawie 96 mln złotych. To oznacza wzrost o 30% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej.
Po wzroście o ponad 20% przychody spółki wyniosły 271 mln zł, a zysk netto to prawie 51 mln zł. W trzecim kwartale Wirtualna Polska sfinalizowała kilka istotnych inwestycji i przejęć, co pozwoliło m.in. na znaczny wzrost liczby subskrybentów jej usług.
– Trzeci kwartał tego roku, mimo że wakacyjny, był pracowitym okresem wzmacniania pozycji konkurencyjnej naszych biznesów turystycznych i mediowych. W obszarze turystyki za 400 mln złotych zrealizowaliśmy przejęcie konkurentów Nocowanie.pl z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, rozbudowując naszą ofertę do 100 tys. kwater turystycznych – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy Wirtualna Polska Holding przeprowadziła w sumie sześć znaczących akwizycji i inwestycji. Na początku września za kwotę 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji.
Łącznie w ciągu ostatnich 3 miesięcy Wirtualna Polska Holding na akwizycje przeznaczyła ponad 580 mln złotych.
- Opatija świętuje jubileusz z festiwalem muzyki jazzowej i klasycznej
- Szanghaj uruchamia platformę B2B dla branży turystycznej
- Ponad milion Polaków odwiedziło Chorwację. Rekordowy rok dla chorwackiej turystyki
- Ganna Kryvoguz nową dyrektor sprzedaży i marketingu w Le Méridien Maldives Resort & Spa
- Enter Air notuje 1,1 mld zł przychodów w sezonie letnim