W sprzedaży oferty zimowej królują Egipt i Hiszpania
Polacy powracają do swoich turystycznych zwyczajów i podobnie jak to miało miejsce przed pandemią, chętnie kupują wycieczki zorganizowane. Dobrze sprzedają się zarówno wyjazdy na terminy zimowe, jak i na wiosenno-letnie.
Z obserwacji Wakacje.pl wynika, że Polacy rezerwują obecnie wycieczki zagraniczne zarówno na najbliższe wyloty jak i te, które odbędą się dopiero za kilka i kilkanaście tygodni lub w wakacje szkolne.
– Sprzedaż rozkłada się według wzorów obserwowanych przed pandemią. W trzecim tygodniu stycznia największe zainteresowanie dotyczyło wyjazdów na ferie zimowe (32 proc.), na drugim miejscu znajdują się podróże na majówkę (21 proc.), a na trzecim na wakacje letnie (18 proc.) – mówi Anna Podpora, menedżer produktu w Wakacje.pl.
– W sprzedaży oferty zimowej królują Egipt, Hiszpania, Wyspy Kanaryjskie oraz kierunki egzotyczne. W tej ostatniej grupie prym wiodą Dominikana, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Meksyk, Malediwy i Zanzibar – dodaje.
Natomiast analiza sprzedaży na sezon Lato 2022, który rozpoczyna się pod koniec kwietnia, pokazuje, że w tym roku, podobnie jak to było w ubiegłym, wielu Polaków pojedzie do Turcji (w 2021 roku podróżował tam co czwarty klient Wakacje.pl), Grecji, Hiszpanii, Tunezji, Bułgarii i na Cypr.
– Widzimy też rosnący popyt na urlop w Chorwacji, szczególnie w opcji z dojazdem własnym samochodem. Przewidując ten trend, Wakacje.pl zadbały o bardzo szeroką ofertę do tego kraju, która dostępna jest na naszej stronie internetowej i w salonach sprzedaży działających pod markami Wakacje.pl i Wakacyjny Świat – podkreśla Anna Podpora.
Coraz więcej osób szuka wyjazdów zorganizowanych
W tym roku wiele osób wyjedzie na zagraniczny urlop więcej niż raz – nie tylko tradycyjnie latem, ale też w okresie zimowym lub w czasie długich weekendów na wiosnę. W tym ostatnim przypadku mowa zarówno o świętach wielkanocnych jak i o majówce.
– Źródła rosnącego popytu na wyjazdy zagraniczne upatrujemy w kilku czynnikach: we wspomnianym dążeniu Unii Europejskiej do wprowadzania i aktualizacji przepisów ułatwiających bezpieczne i swobodne przemieszczanie się po krajach wspólnoty, protokołach sanitarnych ustanowionych przez ministerstwa turystyki poszczególnych krajów, coraz większej dostępności szczepień – w tym także trzecią dawką dla nastolatków, jak również w dostosowaniu oferty touroperatorów do obecnej sytuacji. Klienci biur podróży mogą bezpłatnie zmienić termin wyjazdu nawet na kilkadziesiąt dni przed podróżą lub wykupić ubezpieczenie turystyczne obejmujące ochronę na wypadek zachorowania na covid-19.
To wszystko sprawia, że Polacy nie tylko coraz śmielej dokonują rezerwacji, nawet z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, by skorzystać z przysługujących z tego tytułu rabatów i promocji, ale i też są bardziej stabilni w swoich decyzjach zakupowych – wyjaśnia Jolanta Kołodziejczyk. Zabezpieczenie wakacyjnych planów w postaci licznych gwarancji daje poczucie bezpieczeństwa, a klienci o wiele rzadziej niż jeszcze kilka tygodni temu pytają o możliwość dokonania zmian w rezerwacjach.
Pandemia skłoniła wielu Polaków, by wyjechać na zagraniczne wakacje z biurem podróży. Dla niektórych był to pierwszy wyjazd tego typu w życiu.
– Ta zmiana przyzwyczajeń nie dziwi, ponieważ wycieczki zorganizowane są najbezpieczniejszą formą podróżowania – nie tylko ze w względu na zabezpieczenie środków, czy opiekę rezydentów na miejscu, ale też gwarancje chroniące nas na wypadek zmiany planów – zwraca uwagę Agata Biernat z Wakacje.pl i dodaje, że osoby, które w zeszłym roku wybrały się na zagraniczne wczasy, przekonały się, że obowiązujące zasady podróżowania nie są żadną przeszkodą dla pełnego wypoczynku, a wręcz przeciwnie, dają poczucie bezpieczeństwa i pewność, że ktoś zadbał o ich zdrowie i dobre samopoczucie.