Now Reading
Praca zdalna zmienia turystykę. Pracownicy chcą workation

Praca zdalna zmienia turystykę. Pracownicy chcą workation

Home office to dla wielu okazja, aby na stałe pracować z innego kraju, z której najczęściej korzystają przedstawiciele pokolenia Z, a także osoby w wieku 30-44 lata.

Kiwi.com wraz z agencją badawczą Stem/Mark spytały mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków, o to czy praca zdalna wpłynęła na sposób w jaki podróżują. Okazuje się, że home office ułatwia podróżowanie i przemieszczanie się – czas zaoszczędzony na dojazdach do pracy Polacy przeznaczają na wyjazd poza miasto i wydłużenie weekendu.

Ponad 20 proc. ankietowanych w wieku 18-29 lat przyznaje, że regularnie pracuje z innego kraju i łączy pracę z podróżowaniem (workation). Wyniki badania wskazują, że pokolenie 20-latków w porównaniu z innymi, cieszy się największa swobodą pracy zdalnej (ponad 13 proc.) i co dziesiąty w najbliższym czasie zamierza przejść na home office w pełnym wymiarze godzin.

Co nam daje praca zdalna?

Wyniki badań przeprowadzone przez agencję Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wskazują, że co czwarty pracodawca w Polsce umożliwia pracę zdalną. Zdecydowana większość Polaków, czas zaoszczędzony na dojazdach do biura przeznacza na wyjazd poza miasto i wydłużenie weekendu, w tym co czwarta kobieta i co trzeci mężczyzna.

Home office to dla wielu okazja, aby na stałe pracować z innego kraju, z której najczęściej korzystają przedstawiciele pokolenia Z (ponad 21 proc.), a także osoby w wieku 30-44 lata (niemal 20 proc.).

Co ciekawe, najliczniejsza grupa osób, które chciałyby skorzystać z możliwości pracy zdalnej to pokolenie 40 i 50-latków. Ponad 43 proc. z nich deklaruje, że home office umożliwi im wydłużenie wypoczynku i podróży, który połączą z obowiązkami zawodowymi.

Workation jest jednogłośnie postrzegane przez Polaków, jako doskonała forma odstresowania się po pracy, co przyczynia się do większej efektywności i wprawia w dobry nastrój (40 proc. pokolenia Z, 36 proc. 30 i 40-latków oraz 35 proc. osób w wieku 44-59 lat). Dodatkowo, według ankietowanych, praca i podróżowanie poszerza horyzonty i inspiruje do działania (ponad 42 proc. osób w wieku 30-44 lat)

Czy praca zdalna zmieniłaby nasz styl podróżowania?

Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że w najbliższym czasie ponad 11 proc. przedstawicieli generacji Z zamierza przejść na pracę zdalną, a ponad 13% na model hybrydowy. Niemal tyle samo (ponad 10 proc.) 30 i 40-latków zamierza skorzystać z home office w pełnym wymiarze godzin. Home office umożliwi Z-tkom regularną pracę z innego kraju (ponad 23 proc.) a niemal 35 proc. zyska czas, który przeznaczy na podróżowanie.

See Also

Ponad 40 proc. Polaków w wieku 30-44 lat deklaruje, że dzięki pracy zdalnej zyskałaby przede wszystkim więcej czasu, który mogłaby przeznaczyć na odpoczynek, a niemal co trzecia (ponad 28 proc.) chętnie wydłużyłaby swój pobyt za granicą, tak by połączyć podróżowanie z obowiązkami zawodowymi. Ten model największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku 44-59 lat (43 proc.).

Co jest niezbędne do pracy zdalnej?

Workation tak, ale pod warunkiem, że będzie szybki internet oraz dogodne warunki do pracy, jak biurko czy aneks kuchenny. To ostatnie jest niezwykle istotne dla pokolenia Z (ponad 47 proc.), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Wyniki badania Kiwi.com wskazują również, że ubezpieczenie zdrowotne i medyczne jest najbardziej istotne dla Gen Z (ponad 38 proc.), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Najmniej wymagające są osoby w grupie 30-44 lata – ponad 22 proc. twierdzi, że jedyna istotna rzecz, to miłe otoczenie.

Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022 roku.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Copyright © 2024 Travel Lider

Scroll To Top