Najlepsze produkty turystyczne 2021 roku wybrane
Polska Organizacja Turystyczna wyróżniła certyfikatami 14 produktów turystycznych. Złoty Certyfikat 2021, czyli „turystycznego Oscara” otrzymało Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis.
Do konkursu zgłoszono 49 produktów turystycznych, dziewięć do Złotego Certyfikatu i 14 do Certyfikatu Specjalnego. Łącznie odnotowano 72 zgłoszenia do etapu ogólnopolskiego.
Najważniejszą nagrodę – Złoty Certyfikat zdobyło Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis. Prezes POT postanowił także uhonorować Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną za wyjątkowe zaangażowanie i aktywność w realizacji regionalnego etapu Konkursu.
Internauci w głosowaniu, które odbyło się za pośrednictwem Narodowego Portalu Turystycznego, za najlepszy produkt uznali Juromanię – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
– Posiadanie Certyfikatu POT to ogromny prestiż i potwierdzenie jakości turystycznych doznań. Podnosi on rangę produktu turystycznego, wzmacnia pozycję w oczach klientów. Jego wpływ na prowadzone kampanie promocyjne jest z marketingowego punktu widzenia nieoceniony – mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta.
Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2021 roku otrzymały:
- Bajka Pana Kleksa w Katowicach
- Geopark Świętokrzyski
- Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej
- Kolejkowo
- Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju
- Rogalowe Muzeum Poznania
- Twierdza Modlin
- Tykocin – Pomnik Historii
- ZielonyPonton.pl – Przygoda na Sanie
- Żywe Muzeum Obwarzanka
Wyróżnienie otrzymały:
- Anielskie Ogrody – ekologiczna akademia ogrodowa
Certyfikat Specjalny otrzymała:
- Ekspozycja „Podziemny Olkusz”
Certyfikat Internautów otrzymała:
- Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej
Złoty Certyfikat otrzymało:
- Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis
Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu będzie dedykowana kampania promocyjna o wartości 150 tys. złotych.
fot. Paweł Wójcik/POT