Chorwacja w w wirtualnej rzeczywistości
Na portalu internetowym Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Croatia.hr, opublikowano 63 wirtualne spacery w technologii VR 360, dostępne w czterech językach.
To platforma, która pozwala użytkownikom na oglądanie i interakcję w środowisku 360 stopni, umożliwiając odkrywanie destynacji, ciekawych miejsc i lokalnych atrakcji w wysokiej jakości wirtualnej technologii.
– Nieustannie inwestujemy w kanały promocji i komunikacji, nadążając za nowoczesnymi trendami. Digitalizacja chorwackiego turystyki, obok zrównoważonego rozwoju, stanowi jeden z kluczowych strategicznych kierunków jej dalszego rozwoju. W przyszłości planujemy dodatkowo rozwijać tę platformę VR o nowe rozwiązania technologiczne oraz materiały z nowych destynacji i kolejne warianty językowe – powiedział Kristjan Staničić, dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej.
Systemy tego typu i ich wykorzystanie w promocji pozwalają użytkownikom na doświadczanie destynacji za pomocą zupełnie nowego narzędzia. Eksploracja nowych miejsc stała się dla użytkowników łatwiejsza i bardziej kreatywna, a informowanie o nich zyskało nowe znaczenie i wymiar dzięki tej technologii.
Dubrownik ©CNTB/ Julien Duval |
– Digitalizacja i postęp technologiczny, które zmieniają świat wokół nas, dają również nowe szanse i możliwości, z których warto korzystać. Jest to również ukłon w kierunku młodszych pokoleń, dla których świat wirtualny jest środowiskiem naturalnym – komentuje najnowsze rozwiązania Małgorzata Kowalska, dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce.
Widok na twierdzę św. Mikołaja, Szybenik ©CNTB/ Ivo Biočina |
Platforma VR jest również dostępna w nowej aplikacji mobilnej Explore Croatia, która ma pomóc w odkrywaniu najciekawszych atrakcji turystycznych i przyrodniczych, miejsc związanych z dziedzictwem kulturowym i historycznym.
Aplikacja została stworzona w ramach chorwackiego projektu Chorwacka Turystyka Cyfrowa „e-Turystyka”, gdzie prezentowanych jest sześć produktów turystycznych, ze szczególnym uwzględnieniem trzech faz podróży: planowania, doświadczenia i udostępniania treści.