Rzeszów-Jasionka: ponad 114 tysięcy obsłużonych pasażerów
Ponad 114 tysięcy pasażerów skorzystało z wakacyjnych połączeń oferowanych przez port lotniczy Rzeszów-Jasionka. To o 47 proc. więcej niż w najlepszym dotąd 2018 roku.
Wśród 13 kierunków czarterowych i letnich tras sezonowych największą popularnością cieszyła się turecka Antalya.
– Mieliśmy plan, żeby podczas wakacji być najchętniej wybieranym lotniskiem w Polsce wschodniej. Udało się ten cel zrealizować i wierzymy, że w kolejnych latach ten nasz wynik będzie się systematycznie powiększał – mówi Adam Hamryszczak, prezes podrzeszowskiego portu lotniczego.
Wakacyjne czartery do Turcji, Grecji, Bułgarii i Albanii przewiozły łącznie 95,5 tys. pasażerów. 19 tysięcy podróżnych w lotach regularnych (do Bułgarii, Chorwacji i Włoch oraz na krajowych trasach do Gdańska oraz Olsztyna) wyśrubowało rekordowy wynik. Turyści najczęściej wybierali loty do Turcji, którą wybrało 43 procent wszystkich podróżnych.
– Sezon wakacyjny w Turcji trwa w zasadzie cały rok, bo to także świetne miejsce dla narciarzy. Natomiast od kwietnia do października można być pewnym dobrej pogody – opowiada Paweł Dowgier, Honorowy Konsul Generalny Republiki Turcji w Krakowie.
Gość konferencji zwracał uwagę na nieoczywiste tureckie miejsca i potrawy. – To kraj ciekawy i przyjemny dla turystów, a przede wszystkim bezpieczny. Osobiście szczególnie lubię Stambuł, który jest miastem-mostem dwóch kontynentów, stykiem kultur i religii – dodaje.
Port lotniczy Rzeszów-Jasionka poinformował również jakie destynacje na wakacje 2023 znajdują się w systemach rezerwacyjnych biur podróży.
Siatka ofert obejmuje 12 słonecznych destynacji. Są w niej: Antalya i Bodrum (Turcja), Korfu, Kreta, Rodos i Zakynthos (Grecja), Burgas i Warna (Bułgaria), Tirana (Albania), Majorka (Hiszpania), Monastir (Tunazja) oraz Hurghada (Egipt), która otworzy sezon już zimą, od 22 grudnia.
Podsumowano, że od początku 2022 roku z lotniska w Jasionce skorzystało już ponad 600 tys. pasażerów. – To wynik, którego mało kto się spodziewał, ale jest on efektem zaplanowanych działań całego zespołu pracowników – podkreśla prezes Adam Hamryszczak.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Odwiedź nas także na Facebooku i Linkedinie.
Czytaj więcej
- Opatija świętuje jubileusz z festiwalem muzyki jazzowej i klasycznej
- Szanghaj uruchamia platformę B2B dla branży turystycznej
- Ponad milion Polaków odwiedziło Chorwację. Rekordowy rok dla chorwackiej turystyki
- Ganna Kryvoguz nową dyrektor sprzedaży i marketingu w Le Méridien Maldives Resort & Spa
- Enter Air notuje 1,1 mld zł przychodów w sezonie letnim