Now Reading
Raport o światowych trendach w podróżach: planujemy wyjeżdżać częściej niż przed pandemią

Raport o światowych trendach w podróżach: planujemy wyjeżdżać częściej niż przed pandemią

American Express opublikowała raport o światowych trendach w podróżach w 2022 r. w oparciu o dane m.in. USA, Wielkiej Brytanii i Australii. Wynika z niego, że respondenci planują wyjeżdżać częściej i wydać więcej lub tyle samo w porównaniu z typowym rokiem przed pandemią.

Autorzy raportu, opartego na danych ze Stanów Zjednoczonych, Australii, Kanady, Meksyku, Japonii, Indii i Wielkiej Brytanii, ujawniają, że konsumenci podróżują, aby zobaczyć ludzi i miejsca, o których marzą, uczcić ważne wydarzenia życiowe, wyruszyć w podróże z listy życzeń, wziąć udział w wydarzeniach na żywo, a także w celu poprawy samopoczucia i zadbania o siebie.

W IV kwartale 2021 r. wartość międzynarodowych rezerwacji dokonanych przez posiadaczy kart za pośrednictwem American Express Travel wzrosła o 24% w porównaniu z rokiem 2019, przy czym w roku 2022 nadal się zwiększa.

– Pandemia zmusiła nas wszystkich, w tym osoby podróżujące, do zastanowienia się, co jest naprawdę ważne – powiedziała Audrey Hendley, prezes American Express Travel.

Raport o światowych trendach w podróżach pokazuje, że turyści nadrabiają stracony czas i z rozwagą podchodzą do tego, z kim podróżują, jakie miejsca odwiedzają, jakie marki wspierają i na co wydają swoje pieniądze, podczas gdy branża turystyczna wciąż się rozwija.

Najważniejsze wnioski z raportu American Express Travel: Raport o światowych trendach w podróżach w 2022 r. obejmują:

  • Świat jest gotowy na podróże: 74% respondentów przyznaje, że są skłonni zarezerwować wycieczkę na rok 2022, nawet jeśli później będą musieli ją odwołać lub zmodyfikować [1]. Stanowi to 56-procentowy wzrost wobec poziomu ubiegłorocznego [2].
  • Wydatki na podróże przewyższają poziom sprzed pandemii: 86% konsumentów spodziewa się, że w 2022 roku wyda na podróże więcej lub tyle samo w porównaniu z typowym rokiem przed pandemią [1].
  • Turyści pragną podróżować częściej: 62% respondentów planuje odbyć 2-4 podróże w 2022 r., natomiast 76% respondentów przyznaje, że w 2022 r. planuje więcej podróżować z rodziną niż w 2021 r.
  • Turyści poszukują marek, które za priorytet stawiają sobie wspieranie lokalnych społeczności: 81% respondentów zamierza odwiedzać miejsca, w których mogą zanurzyć się w lokalnej kulturze i chce, aby pieniądze, które wydają podczas podróży, trafiały z powrotem do lokalnej społeczności.
  • Wymarzone kierunki stają się rzeczywistością: 55% respondentów chce w tym roku zarezerwować „wakacje życia”; szczególnie dotyczy to osób z pokolenia Millennials (67%) i Gen Z (65%).
  • Wraz z powrotem rozrywki pojawiają się podróże związane z wydarzeniami na żywo: 56% respondentów stwierdziło, że w zeszłym roku wstrzymało się z wyjazdem na duże imprezy rozrywkowe, natomiast w tym roku planuje powrót na tego typu wydarzenia.

Ponieważ dynamika podróży stale rośnie, American Express Travel oferuje unikalny dostęp i wartość, wyjątkowe programy i korzyści, a także umożliwia korzystanie z najszerszej w swojej klasie wiedzy o podróżach dzięki konsultantom American Express Travel Consultants, którzy wspierają posiadaczy kart w organizacji każdego rodzaju wyprawy.

See Also

Metodologia badania: Sondaż internetowy Amex Trendex został przeprowadzony przez Morning Consult w dniach od 3 do 11 lutego 2022 r. na próbie 2000 osób z USA i 1000 osób podróżujących z Australii, Kanady, Indii, Japonii, Meksyku, Wielkiej Brytanii i USA, których dochód gospodarstwa domowego wynosi co najmniej 70 tys. dolarów i którzy należą do osób dorosłych zwykle podróżujących samolotem co najmniej raz w roku. Wyniki ankiety na każdym rynku charakteryzują się marginesem błędu wynoszącym +/- 3 punkty procentowe.

Metodologia badania: Sondaż internetowy Amex Trendex został przeprowadzony przez Morning Consult w dniach 15-24 stycznia 2021 r. na próbie 1000 podróżnych w Australii, Kanadzie, Indiach, Japonii, Meksyku i Wielkiej Brytanii oraz 2000 w USA. Dochód gospodarstwa domowego (HHI) wynosi 70 tys. dolarów w Australii, Kanadzie, Japonii, Wielkiej Brytanii i USA, 50 tys. dolarów w Meksyku i 20 tys. dolarów w Indiach. Podróżni zdefiniowani jako dorośli, którzy w 2019 r. przynajmniej raz podróżowali samolotem. Wyniki charakteryzują się marginesem błędu +/- 2 punkty procentowe w USA oraz +/- 3 punkty procentowe w pozostałych krajach.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Copyright © 2024 Travel Lider

Scroll To Top