PLL LOT: ponad 4 miliony pasażerów w 2021 roku
Narodowy przewoźnik wykonał w sumie ponad 54 tys. lotów na 151 trasach, odwiedzając 109 portów lotniczych, przewożąc niemal 4,2 mln pasażerów.
O ile po zniesieniu restrykcji wjazdowych do Nowego Jorku i do Chicago liczba pasażerów na pokładach samolotów do Ameryki Północnej wróciła do poziomu z 2019 roku, o tyle w dalszym ciągu znacząco zredukowana jest siatka azjatycka – Seul, Tokio czy Pekin/Daxing. W ramach siatki europejskiej dużym powodzeniem cieszyły się połączenia do Paryża czy Wilna, natomiast absolutnym hitem okazała się Tirana, będąca najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym. W sezonie zimowym popularność zyskały rejsy do uruchomionego jesienią Dubaju oraz wznowione połączenia do Colombo i Miami.
– Czas pandemii szczególnie mocno dotknął branżę lotniczą. Jednak w PLL LOT spożytkowaliśmy ten okres na wykorzystanie wszystkich nadarzających się możliwości biznesowych, rozwijając się tam, gdzie popyt był największy – w przewozach wakacyjnych i cargo – powiedział Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. handlowych.
– Biorąc pod uwagę wszystkie utrudnienia związane z pandemią COVID-19, pozytywnie oceniam wyniki operacyjne PLL LOT za rok 2021. Regularność operacji wyniosła 99,7 proc., a punktualność wzrosła do 86 proc., co plasuje nas na ósmym miejscu najbardziej punktualnych przewoźników w Europie. Chciałbym również podziękować wszystkim zaangażowanym w operacje PLL LOT: agentom handlingowym, służbom kontroli ruchu lotniczego, pracownikom lotnisk i mechanikom, pracownikom i współpracownikom LOT-u. Dzięki współpracy udało się osiągnąć tak dobre wyniki. Jestem przekonany, że obecny rok będzie jeszcze lepszy – podsumował Maciej Wilk, członek zarządu ds. operacyjnych.