Grupa Accor zamierza rozszerzyć portfolio hoteli w ponad 300 lokalizacjach na całym świecie. Nowe obiekty pojawią się m.in. w Wielkiej Brytanii, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Katarze oraz w Pangkalan Bun w Indonezji czy Casco Viejo w Panamie.
Do sieci Accor dołączy Dania z pierwszym hotelem, nie zabraknie też otwarć w Polsce i regionie Europy Wschodniej.
– W Accor mocno wierzymy w siłę różnorodności, zarówno jeżeli chodzi o naszych pracowników, klientów, jak i portfolio marek. Nieustannie wprowadzamy nowe koncepcje i ekscytujące miejsca do odkrycia. Dzięki ponad 300 nowym hotelom i kurortom, które planujemy otworzyć w 2022 roku, każdy z naszych gości na całym świecie znajdzie dla siebie coś wyjątkowego, co zainspiruje do kolejnej podróży – zaznacza Sébastien Bazin, Chairman & CEO, Accor.
Silną pozycję Accor w Europie wzmocnią otwarcia nowych hoteli, takich jak m in. Sofitel Barcelona Skipper, Mercure Amsterdam North, ibis Styles St. Margrethen w Szwajcarii, Swissôtel Kolasin K16 w Czarnogórze, Mercure Hotel President w Lecce czy MGallery Cagliari Palazzo Tirso we Włoszech. W Paryżu, gdzie mieści się główne biuro grupy, Accor otworzy szeroką gamę obiektów, do których zaliczają się MGallery Issy-les-Moulineaux Domaine de la Reine Margot oraz greet Paris Vincennes.
Jednym z najbardziej wyczekiwanych otwarć tego roku jest Raffles London at The OWO. To arcydzieło architektury mieści się w zabytkowym Old War Office – kultowym budynku Whitehall zamieszkałym niegdyś przez najsłynniejszych brytyjskich mężów stanu, takich jak Winston Churchill czy Ian Fleming.
W 2022 roku w Polsce Accor planuje dalszą rozbudowę Mercure, jednej z najpopularniejszej marek hotelowych. Do rodziny hoteli dołączy Mercure Białystok oraz Mercure Szklarska Poręba. Portfolio ibis Styles obiektów słynących z zamiłowania do kreatywnego designu, zasili nowy ibis Styles Szczecin.
Dwa otwarcia czekają także rynek rumuński, gdzie gości w tym roku przywita ibis Styles Bucharest Airport oraz zlokalizowany w sercu kraju Mercure Brasov Cubix. W Rosji, gdzie krajowa turystyka rośnie na sile, portfolio grupy uzupełnią rozmaite destynacje i obiekty, wśród których znajdą się Novotel Moscow ComCity, ibis Styles Kogalym Russia i Mövenpick Resort and Spa Anapa Miracleon.
Do międzynarodowej mapy Accor w 2022 roku dołączą nowe kraje, takie jak Dania, gdzie grupa otworzy swój pierwszy hotel. Mieszczący się w Kopenhadze ibis Styles Orestad Denmark zaprosi Skandynawów do odkrycia świata kreatywnego designu.
Z kolei po drugiej stronie Atlantyku, Stany Zjednoczone z niecierpliwością wyczekują otwarcia pierwszego w Ameryce Północnej hotelu marki Raffles. Raffles Boston Back Bay Hotel & Residences, położony w prestiżowej dzielnicy Back Bay, to 35-piętrowy budynek, w którym znajduje się 146 rezydencji, 147 pokoi i sześć lokali gastronomicznych, w tym podniebny bar. Trzypiętrowe podniebne lobby będzie pierwszym tego rodzaju w Bostonie.
Grupa poszerzy również portfolio marki Rixos w Katarze i całym regionie, do którego dołączą Rixos Doha Qetaifan i Rixos Obhur Jeddah w Arabii Saudyjskiej oraz Rixos Jewel of the Creek w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Accor wprowadzi również wiele wspaniałych nowych nieruchomości w całym regionie, w tym nowy Raffles Doha i siostrzany hotel Fairmont Doha, a także Banyan Tree AlUla w Asher Valley w Arabii Saudyjskiej oraz Fairmont La Marina Rabat-Salé.
– Plan rozwoju Accor jest teraz znacznie bardziej okazały niż kiedykolwiek i cieszymy się, że w 2022 roku możemy wprowadzić w życie tak wiele projektów – przyznaje Agnès Roquefort, Global Chief Development Officer, Accor.