Sabina Bartyzel z Accor: zyskają nie tylko kurorty i miejscowości turystyczne, ale też miasta
Badania potwierdzają, że znaczna część Polaków planuje wakacyjne wyjazdy w tym roku, głównie w kraju. Jak podkreśla Sabina Bartyzel, SVP Operations Accor Eastern Europe, sytuacja w branży może być zbliżona do ubiegłego roku.
Branży hotelarskiej mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią udało się wypracować standardy i protokoły bezpieczeństwa. – Stworzone procedury w połączeniu z postępującymi szczepieniami i większym przyzwyczajeniem do wymogów reżimu sanitarnego, prognozuje korzystniejszy okres dla branży w tym roku. Zyskają nie tylko kurorty i miejscowości turystyczne, ale też miasta. Już od ubiegłego roku dużym zainteresowaniem, szczególnie w trakcie weekendów, cieszą się miejskie destynacje. To istotne, zwłaszcza w pierwszym etapie odmrożenia branży, gdzie siła popytu wewnętrznego w każdym kraju przekłada się na tempo odbudowy lokalnych rynków – mówi Sabina Bartzel, SVP Operations Accor Eastern Europe.
– W Europie Wschodniej w tym zakresie Polska wysuwa się na prowadzenie, a dla porównania kraje Europy Zachodniej, jak Hiszpania czy Turcja są mocno uzależnione od zainteresowania zewnętrznego. Turystyka zawsze była ważnym filarem gospodarki na całym świecie, dlatego wierzę, że odbudowa branży będzie korzystna – kontynuuje.
Choć w okresie lockdownu hotele były zamknięte dla gości, to postawieni w bezprecedensowej sytuacji hotelarze koncentrowali swoje działania na zachowaniu możliwej operacyjności i przygotowaniach do re-openingu. Standardy gwarantujące bezpieczeństwo pobytu stały się priorytetem dla całej branży.
Nowe technologie są kluczowe
Jak podkreśla Sabina Bartyzel, pandemia przyspieszyła transformację cyfrową i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, także w turystyce. Wiele hoteli już z wyprzedzeniem oferowało usługi online, które są idealną odpowiedzią na potrzeby gościa hotelowego w 2021 roku.
– Dzisiaj ze względów bezpieczeństwa znaczna część gości szuka możliwości ograniczenia kontaktu podczas podróży, co w dużym stopniu umożliwia wykorzystanie nowoczesnych technologii. Dlatego z myślą o potrzebach naszych gości wypracowaliśmy protokół powitalny, który obejmuje całość guest experience. Od rezerwacji i meldunku, przez płatności online, po bezkontaktowe rozwiązania, takie jak Accor Digital Key – czyli możliwość otwierania drzwi za pośrednictwem smartfona – mówi Bartyzel.
Na wakacje do kurortu, na weekend miasto
Polacy cały czas chcą podróżować i jak pokazał ubiegły rok korzystają z każdej nadarzającej się okazji do tego, by zaplanować wyjazd. W związku z ograniczeniami międzynarodowymi, turystyka krajowa wciąż przeżywa rozkwit. Nic dziwnego, że w sezonie wakacyjnym, dużym zainteresowaniem cieszą się miejscowości turystyczne i kurorty. Jednak miasta nie zostają w tyle.
– Destynacje miejskie cieszą się dużym zainteresowaniem przede wszystkim w weekendy. Znaczna część gości rezerwuje pobyt w hotelu na trzy lub cztery dni, wliczając w to piątek i poniedziałek. Przy czym najchętniej z takiej formy pobytów korzystają rodziny z dziećmi. Taki trend widzimy od ubiegłego roku oczywiście w hotelach w Trójmieście, ale także w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. To pokazuje, że polskie miasta zyskują na sile w tym okresie i sądzę, że ta tendencja utrzyma się także i w tym roku – zauważa Sabina Bartyzel.
Klienci stawiają na lifestylowe połączenia
Trudna sytuacja w branży nie zatrzymała rozwoju sieci Accor. W całym regionie Grupa nieustannie rozwija i rozbudowuje portfolio marek, pozyskuje partnerów, nowe hotele i przeprowadza rebranding. Zmienia się także podejście do konceptów hotelarskich w obszarze developmentu.
– Dzisiaj coraz większym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania lifestylowe oraz te łączące usługi hotelowe z apartamentami. Goście coraz chętniej wybierają obiekty, które proponują im elastyczne rozwiązania na kilkudniowe lub dłuższe pobyty. W ich ofercie znajdują się pokoje i apartamenty z aneksami kuchennymi oraz przestrzenie wspólne. Jednym z takich konceptów jest Novotel Living, a pierwsze hotele sygnowane tym brandem w naszym regionie powstaną w Estonii i Rumunii, jako początek rozwoju portfolio marki. Sytuacja, jaką obserwujemy od ubiegłego roku bez wątpienia pokazuje, że wykorzystaliśmy ten czas, skupiając się na krokach biznesowych zabezpieczających silny i stabilny pipeline na najbliższe lata. Wierzę, że pasja i przede wszystkim możliwość do podróżowania wrócą, a rozwiązania dopasowane do potrzeb wszystkich gości sprawią, że odbudowa branży przebiegnie pomyślnie. Dzięki temu tegoroczny sezon będzie lepszy niż w zeszłym roku, a co najważniejsze, przede wszystkim trwały – podsumowuje Sabina Bartyzel.