Now Reading
Polska promowana przez live streaming na chińskiej Alibabie

Polska promowana przez live streaming na chińskiej Alibabie

Na platformie Taobao, należącej do koncernu Alibaba, odbył się live streaming sprzedażowy promujący produkty z wybranych krajów należących do inicjatywy 17+1, w tym Polski. Gościem wydarzenia była Zuzanna Gutkowska, dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Pekinie, która w ludowym stroju krakowskim rozmawiała z prowadzącymi o bogatej ofercie turystycznej Polski.

Sprzedażowy live streaming był częścią kampanii China Media Group, mającej na celu promocję szczytu przywódców Chin i Europy Środkowo-Wschodniej. Wydarzenie poprowadziła jedna z najbardziej wpływowych influencerek w chińskim internecie – WeiYa, która w trakcie jednorazowego streamingu potrafi sprzedać produkty, których łączna wartość sięga nawet kilkuset milionów dolarów. Podczas transmisji na żywo prowadzący testowali na wizji sprzedawane produkty, przedstawiając ich wady i zalety, wchodzili w interakcje z widzami i namawiali ich do zakupów w promocyjnych cenach.

W live streamingu uczestniczyła dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Pekinie Zuzanna Gutkowska, która w ludowym stroju krakowskim rozmawiała z prowadzącymi o bogatej ofercie turystycznej Polski. Prowadzący z zainteresowaniem wysłuchali opowieści o Warszawie i Krakowie, jako najczęściej odwiedzanych przez Chińczyków miastach. Nawiązali również do ciekawostek z historii relacji pomiędzy Chinami i Polską – chińskiego pianisty Li Yundi, który w 2000 roku stał się najmłodszym laureatem Konkursu Chopinowskiego oraz do Polonii żyjącej na północy Chin w Harbinie, która zaznajomiła lokalnych mieszkańców z polskim piwem i kiełbasami.

Drugim gościem z Polski była Justyna Szpakowska – Polka mieszkająca od wielu lat w Pekinie, znana Chińczykom z prowadzonego przez siebie przed kilkoma laty programu telewizyjnego o chińskiej kuchni. Justyna poza opowieściami o polskiej kuchni przyniosła ze sobą prawdziwy rarytas – polskie pierogi z truskawkami, które prowadzący mieli szansę spróbować na wizji.

See Also

W trakcie streamingu pojawiły się w sprzedaży produkty z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, m.in. z Polski, Grecji, Bułgarii i Węgier. Cieszyły się one tak dużym powodzeniem, że znikały z wirtualnej półki sklepowej w kilka sekund po uruchomionej sprzedaży! Relację obejrzało na żywo ponad 19.26 milionów widzów. Całkowita kwota sprzedaży wyniosła około 21,29 mln zł, z czego wartość sprzedanych polskich produktów osiągnęła 2,75 miliona zł.

Copyright © 2024 Travel Lider

Scroll To Top