Na platformie Taobao, należącej do koncernu Alibaba, odbył się live streaming sprzedażowy promujący produkty z wybranych krajów należących do inicjatywy 17+1, w tym Polski. Gościem wydarzenia była Zuzanna Gutkowska, dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Pekinie, która w ludowym stroju krakowskim rozmawiała z prowadzącymi o bogatej ofercie turystycznej Polski.
Sprzedażowy live streaming był częścią kampanii China Media Group, mającej na celu promocję szczytu przywódców Chin i Europy Środkowo-Wschodniej. Wydarzenie poprowadziła jedna z najbardziej wpływowych influencerek w chińskim internecie – WeiYa, która w trakcie jednorazowego streamingu potrafi sprzedać produkty, których łączna wartość sięga nawet kilkuset milionów dolarów. Podczas transmisji na żywo prowadzący testowali na wizji sprzedawane produkty, przedstawiając ich wady i zalety, wchodzili w interakcje z widzami i namawiali ich do zakupów w promocyjnych cenach.
W live streamingu uczestniczyła dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Pekinie Zuzanna Gutkowska, która w ludowym stroju krakowskim rozmawiała z prowadzącymi o bogatej ofercie turystycznej Polski. Prowadzący z zainteresowaniem wysłuchali opowieści o Warszawie i Krakowie, jako najczęściej odwiedzanych przez Chińczyków miastach. Nawiązali również do ciekawostek z historii relacji pomiędzy Chinami i Polską – chińskiego pianisty Li Yundi, który w 2000 roku stał się najmłodszym laureatem Konkursu Chopinowskiego oraz do Polonii żyjącej na północy Chin w Harbinie, która zaznajomiła lokalnych mieszkańców z polskim piwem i kiełbasami.
Drugim gościem z Polski była Justyna Szpakowska – Polka mieszkająca od wielu lat w Pekinie, znana Chińczykom z prowadzonego przez siebie przed kilkoma laty programu telewizyjnego o chińskiej kuchni. Justyna poza opowieściami o polskiej kuchni przyniosła ze sobą prawdziwy rarytas – polskie pierogi z truskawkami, które prowadzący mieli szansę spróbować na wizji.
W trakcie streamingu pojawiły się w sprzedaży produkty z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, m.in. z Polski, Grecji, Bułgarii i Węgier. Cieszyły się one tak dużym powodzeniem, że znikały z wirtualnej półki sklepowej w kilka sekund po uruchomionej sprzedaży! Relację obejrzało na żywo ponad 19.26 milionów widzów. Całkowita kwota sprzedaży wyniosła około 21,29 mln zł, z czego wartość sprzedanych polskich produktów osiągnęła 2,75 miliona zł.